Evergreen

Evergreen

Zero waste in KZ

2019. május 30. - Édri <><

Egyik kedvenc témám, ugyanis ez itt kb. nem létezik. Amikor Magyarország után újra idecsöppenek, mindig lesokkolódom, mert itt még mindig osztogatják a nejlonszatyrokat boldog-boldogtalannak és mindent bezacskóznak. Láttam már olyat is, hogy egy banán ment egy zacskóba, az pedig 1 szatyorba, ami itt teljesen normális. Szerintem egy vásárlás alkalmával pl. ebben a Small nevű helyen minimum 20 nejlonzacskó és ugyanennyi nejlonszatyor kerül a szalagra.
Próbálkoznak a szelektív hulladékgyűjtéssel, de a hulladékcsökkentéssel nem. 
Tehát ezen a terepen próbálkozom a kis vászonzsákjaimmal, dobozaimmal. Amúgy is csodálkozak, hogy miért nem tudok én oroszul, így nem zavar, ha kínainak néznek (na, jó, annak biztos nem :D ) szóval csodabogárnak. 

Mit tudok itt tenni, meg egyébként is mikre jöttem rá?

1. Vannak olyan boltok, ahol a kenyerek és péksütik ki vannak téve, ilyenkor a legkönnyebb a helyzet, mert a kasszánál nem szólnak. Ahol ki kell kérni a pultból, nekik odanyomom a kis szütyőm. Eleinte néztek, hogy mit akarsz csájé, aztán elmutogatom.

2. Ha nagyon elszánt vagyok és nem felejtem el bepakolni a dobozokat a gyerekkel együtt, akkor a húsokat ebbe kérem. Megcsinálják, nagy örömömre, igaz, hogy volt, hogy odahívtak 1 biztonsági őrt is, de ezek engem nem zavarnak. :D Azt, hogy néznek, hogy mit csinál ez a hülye - megszokható. :D

3. Ha nincs doboz és pl. húst akarok venni, nagyobb mennyiséget kérek és otthon kiporciózom és úgy rakom a fagyasztóba.

4. Piac! Igaz, itt is, ha tehetnék becsomagolnának engem is, de a heves tiltakozásomra csak elrakják a zacskóikat és beleteszik az enyéimbe. <3

5. Jól átnézem a kínálatot, hogy mit mibe csomagolnak. Előnyben részesítem ilyenkor a papírt és az üveget, mert ezek még mindig jobb alternatívák, mint a műanyagzacskók és a konzervek. 

6. Ha sehogy nem tudom elkerülni a csúnya csomagolásokat, jöhet a mosogatás és a szelektív kuka, itt is próbálom egyébként a legnagyobb kiszerelésű dolgokat venni. (Pl.: 5 liter olaj, 5 kg rizs...stb.)

 

zwkz.jpg

zw.jpg

 

Még van mit fejlődni, azért igyekszem!!! :) 

A bejegyzés trackback címe:

https://evergreens.blog.hu/api/trackback/id/tr1514823656

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása